torsdag 26 januari 2017

Vättlefjällsleden

Efter att häromdagen ha sprungit runt Surtesjön blev jag rejält sugen på att ta mig an Vättlefjällsleden

 Anmälde mig nyligen till Orust tvärs, 27 km terräng. Ett lopp som inte bara ska klaras av. Det ska ösas på, så fort det bara går... Därför var min målsättning idag att driva på och hålla fart. Kände mig osäker på vad kroppen skulle säga om det eftersom det har blivit en hel del kilometer den här veckan både i form av cykel och löpning. Svaret var glädjande och jag blev väldigt nöjd över tempot. Gott att ha en tid att utgå ifrån inför den 22 augusti.

Överhuvudtaget var det en härlig runda. Bra skyltat, en del svåra partier, en hel del upp och ner men framförallt var det himla löpvänligt. De många stigarna fyllda av barr kändes som skogarnas autobahn. Ett litet tag trodde jag att jag var Jonas Buud (ett väldigt litet tag :).

Jag hade vätskebältet med men fick för mig att prova om jag skulle klara turen utan intag. 12-15 grader och skugga - inga problem!

Som vanligt roligt att springa någon annanstans med samma härliga fågelkvitter som sällskap.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar