torsdag 26 januari 2017

Mitt emellan Ultravasan och Lidingöloppet




Ultravasan gick bra och oron för hur min kropp skulle må efteråt var onödig. Trött men inga arga muskler. Hade sedan tidigare planerat en massage efter loppet men det var nästan som att det besöket kändes meningslöst. Min plan att ta det lugnt bistods kärvänligt av min familj. När jag kom hem var de förkylda och jag var självfallet ett tacksamt offer. Halsont resulterade i fler vilodagar än vad jag hade tänkt och ytterst lättare transportcykling som träning. Kanske bra? För även om jag hade en tanke om att ta det lugnt var min plan verkligen inte att ta det så här lugnt.

Det som kändes skönt var att den här vilan inte stressade mig. Jag känner mig väldigt väl förberedd inför Lidingöloppet och tycker att jag egentligen bara behöver lägga fokus på fart och tempo. I övrigt är min plan att cykla så mycket som möjligt. Mest egentligen för att cykelsäsongen i min värld snart är till ända och naturligtvis för att jag känner mig trygg med antalet löpta mil.

Jag ser verkligen fram emot Lidingöloppet. Klubben har har ordnat med gemensam transport och logi. Det kommer att bli ett ypperligt tillfälle att lära känna ännu fler spännande människor och så ska jag ju inte springa så långt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar