torsdag 26 januari 2017

Kontraster

Igår. Tidig morgon. Hann inte med något kaffe. Mörkt och regn, 5-6 plusgrader. När jag väl kom ut insåg jag att det dessutom blåste rejält. Mörkret gjorde att jag var tvungen att springa på asfalt. Det gick inte att gömma sig och givetvis hade min tänkta runda och vinden gaddat ihop sig. Motvind i princip hela löpningen. Kroppen kändes blytung. Usch! Drygt 13 hemska kilometer.

Idag. Ingen tidspress. Kaffe i lugn och ro samt lite Bernard Cornwell. En timma senare jämfört med igår. Nollgradigt. Ingen vind och inget regn. Rosablå himmel. Kroppen kändes till en början lite tung men efter hand blev den lättare och lättare. 28 kilometers riktigt trevlig löpning.


Logiskt eller inte? Inför fredagens löpning hade jag en vilodag. Inte inför dagens. Båda rundorna gav något men jag föredrar dagens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar