torsdag 26 januari 2017

Gymmet

En månads gratis träning...

Tja, varför inte?

En möjlighet att köra framförallt benstyrka med tyngre vikter. Tydligen är det bra med tungt, tungt och få repetitioner. Den möjligheten har jag inte i vanliga fall...



Benböj, utfallssteg, marklyft mm. Det kändes riktigt bra att få pressa lite. Samtidigt önskar jag att jag hade varit bättre på att ägna mig åt mig själv och bara mig själv. Vad håller folk på med egentligen?
Varför är de här? Telefonen är ju inte jättetung ändå är det den som det av olika anledningar slits mest med. Alternativt vattenflaskan eller speglarna eller vad som helst annat men inte träningen. Och de som faktiskt är där och tränar. Vad är målet? Något annat än utseendet? Det är knappast hälsan...

Folk måste naturligtvis få göra precis som de vill. Men ändå. Skönt att det bara gällde en månad.

-------

Jag har börjat med ett eget benstyrkepass. Småjoggar lite och avbryter lite då och då med olika benövningar. Innehållandes bland annat:




Ankgång och



Groddhopp


Det fascinerande är att jag tycker att dessa övningar är både djävligare och känns mer i efterhand än övningarna på gymmet. Varför är det så? Det explosiva?

Spelar inte så stor roll. Upplevelsen är större och tillgängligheten obegränsad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar