torsdag 26 januari 2017

En månad kvar…

En månad kvar. Det betyder att det smäller om fyra helger....

Spännande och lite nervöst.

Efter min senaste långlöpning runt Aspen fick jag en liten känning i vänster vad. Inte på den stora muskeln utan alldeles vid yttersidan. Reaktionen i sig var inte så märklig eftersom jag under en längre period hade kört mycket och kände mig riktigt tung. Det märkliga och något irriterande var att det låg på ett ställe som var svårt att komma åt med streching. Vilade därför mest och hoppades att det skulle göra susen. Fyra dagar senare var det tröskelpass med Solvikingarna och jag hoppades att det skulle kännas bra igen. Tyvärr inte. Mitt recept blev massage, stretching och cykling istället för löpning. Efter en vecka kände jag mig återställd och provade igår på en lugn löpning med glädjande resultat. Var ute även idag och det fungerade. Skönt!

Planen för tiden som är kvar är att rent allmänt trappa ned och att den närmaste veckan göra ett sista långpass. Max tre löppass i veckan och framförallt, lyssna på kropp och knopp. Det gäller att vara både fysiskt och psykiskt laddad för att BUM 87 ska bli en kul och spännande utmaning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar