torsdag 26 januari 2017

BUM 87, mindre än fyra månader kvar…





Mentalt anmäld sedan länge. Anmäld och betald sedan en månad. Tiden går och lördagen den 30/5 närmar sig. Träningen går bra och jag tror och hoppas att jag fysiskt kommer att vara väl förberedd. Ibland säger kroppen ifrån och jag får ta det lite lugnare och någon gång kan någon lite bakterie eller om det nu är virus vara i vägen. Men sett till det stora hela är jag nöjd. Det som ockuperar mitt huvud allra mest just nu är 2 saker:

1. Vad för typ av energiintag under löpningen? Och hur ska magen lösa det? Den här frågan får vänta lite. Vad, får jag prova mig till och där har jag en hel del idéer. Idéer som jag får testa senare i vår när jag gör de riktigt långa passen.

2. Vad kan jag bära med mig och hur? Jag vill verkligen inte köpa mig en sådan där löparryggsäck. Vill inte ha tyngden på mina axlar och dessutom tror jag inte att jag kommer att ha någon större nytta av den i framtiden. Vet att framförallt familjen kommer att ställa upp ute i spåret med både vätska och energi men känner ändå att det vore en trygghet att ha med mig någonting utöver mitt vätskebälte ifall det skulle krisa.




För övrigt har jag detaljstuderat kartorna. BUM har fem stycken kontroller, där det går att få både vätska och energi. Problemet är att dessa är ganska långt ifrån varandra, de kommer med ca 10-15 kilometers mellanrum. Därför har jag kikat på var min uppbackning skulle kunna stå. Det går rent praktiskt att få in dem vid fem ställen (korsande vägar) och det borde räcka. Men, men...

Problemet kanske inte ens existerar under tävlingen med tanke på alla kontroller jag kan få in utan ligger istället under träning då inga kontroller finns. Och då är det bara att planera löpningarna på ett vettigt sätt så är även detta bekymmer löst.

Oro inför det okända, så självklart mänskligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar