torsdag 26 januari 2017

Inför Göteborgsvarvet 2016

I ett halvår har siktet varit inställt på lördagen den 21 maj och Göteborgsvarvet. Min tanke har varit att springa varvet en sista gång. I alla fall en sista gång med ett tydligt tidsmål. Jag ska under 1,30. Då blir jag nöjd och behöver aldrig mer se ner på den där blåa linjen i Göteborg.


I teorin ska jag klara det, men det ska göras också...

Vinterträningen gick bra med löpning på asfalt, en hel del benstyrka samt en liten gnutta av den härliga längdåkningen. De senaste veckorna har den nya cykeln och orientering tagit vid och det har totalt blivit väldigt många mil i benen. Mil som automatiskt har gjort att benstyrkan helt har legat i löpsteg och cykeltramp istället för knäböj och ankgång. Har inte haft speciellt många dagar med fräscha ben...

Hoppas nu att jag har dragit upp handbromsen i tid. Att den något lugnare träningen den senaste veckan leder till ben med studs i. Jag tycker faktiskt att det är lite svårt. Svårt att hitta vilodagar, svårt att träna lugnare. Vanans makt är verkligen stor.

Jag har försökt ha fokus på asfalt och fart i löpträningen och jag hoppas att jag är tillräckligt förberedd. Helt nöjd blir man aldrig men jag kan inte hitta mycket att klaga på. Generalrepetitionen i torsdags kändes riktigt bra så nu är det bara att vänta och se.


Och givetvis kommer experimentet med rödbetsjuicen att bli en succé...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar