torsdag 26 januari 2017

Sälen dag 3. Rörbäcksnäs

Ibland har man tur. Efter två dagars lårprygel kände jag ett stort behov av en planare och lugnare tur. På vinst och förlust satte jag kurs längs med en mountainbikeled mot Rörbäcksnäs. Jag kunde hålla huvudet högt och bara suga åt mig av omgivningen när jag flöt fram på asfalt, stig och grusväg. Just stigen var underbar. Som en mjuk ränna igenom ljung och mossa med tallar ståtligt bredvid. Och det blir inte sämre av att springa över bäckar och genom mossar på välpreparerade spångar utan glipor. Lyx!

Turen förgylldes av Hälge som ståtligt studerade mig när jag långsamt närmade mig. Tänk att man kan bli så glad av att få träffa kungen mitt i skogen och samtidigt lite osäker och riskmedveten. Vart tar jag vägen ifall han är på krigsstigen? Efter några sekunders studerande tröttnade han nog och lunkade sådär härligt iväg. Turen blev precis som jag hade hoppats ur ett träningsperspektiv. Upplevelsemässigt konkurrerade den där stigen ut allt annat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar