söndag 30 januari 2022

Veckans vaccination gjord - en självklarhet för mig

Det kostar att ligga på topp...

Totalt 10 timmars träning. 74 km löpning och 2,5 h styrketräning.

En ketogen kost (delvis med inälvsmat) på det med massor av vitlök och en hel del ingefära, kryddat med MCT-olja och Cellexir. 

Noll alkohol och 8 timmars sömn per natt. Ett flertal rejäla skratt och många trevliga möten. Många timmars utomhustid förutom löpningen. 

Meditation, visserligen enbart 5-10 minuter, varje dag och ett antal timmars bokläsning. Ett kallbad och en hel del bastu.

Den här veckans dos är godkänd och jag är väl medveten om att den inte gör någon större nytta om den är en engångshändelse. Därför blir det en ny dos nästa vecka, och nästa, och nästa.

En självklarhet för mig!

----

Jag vet att jag är lite barnslig men jag har väldigt svårt för den stora massan som slår sig för bröstet över att de är så duktiga över att ha vaccinerat sig och att det är en sådan självklarhet att göra det. Dos 2 och 3 och snart 4 och 5 (hur många kommer förresten orka ända till dos 5? Börjar kanske bli för jobbigt då...).

Men att vecka in och vecka ut hålla kroppen i trim och aktivt arbeta för att sätta en rejäl grund för sin hälsa. Att ge sig själv bästa möjliga immunförsvar.... Hur många kan slå sig för bröstet där?

Jag tror att det i nuläget är upp emot 80% som är vaccinerade i Sverige idag men samtidigt anses över 50% vara överviktiga. Hur många anses vara vältränade? Hur många jobbar dagligen för att ha en riktigt bra grundhälsa? Jag har inga siffror på det men det är garanterat inte i närheten av siffrorna ovan. 

Att vaccinera sig är en självklarhet för den stora massan men inte att sköta sin hälsa. Logiskt eftersom det ena är bra mycket enklare än det andra.

Var och en har en rätt att göra precis vad de vill och var och en har rätt att slå sig för bröstet och vara nöjd oavsett orsak. 

Jag är nöjd över veckans vaccinationsdos och ser fram emot nästa.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar