måndag 28 mars 2022

Träningshelg - Isaberg

Fyra herrar utan vare sig kvinnor eller barn. Träning, frågesport, samtal och god mat. En härlig jargong där ohämmade tungor dryftar vad som faller en in utan att man ska behöva fundera på eller oroa sig för att någon ska ta illa upp eller tolka på något negativt sätt. Det är i grund och botten bara ord och en befrielse att få skämta på varandras bekostnad samtidigt som det finns utrymme för djup och allvar. Jag är tacksam för alla härliga skratt men också väldigt nöjd över att denna helg blev av trots både magsjuka och blindtarmsoperation. Jag är även extra nöjd över att jag får saker att hända. Jag ville detta och lät det inte stanna med det. Det blev av!

Isaberg ligger bara en och en halv timma hemifrån och blir därför grymt tillgängligt. Stugan var fin och vi kunde välja och vraka mellan olika träningsformer såsom mountainbike, rullskidor, SUP och löpning. Vi åkte hemifrån fredag eftermiddag vid 15 och hann utan problem med ett kvällspass. Utcheckning från stugan var på söndagen klockan 11 och här var egentligen den enda missen. Vi bokade frukost till klockan 0930 och eftersom det försvann en timma i och med att klockan skulle ställas fram mellan lördag och söndag blev det lite snävt med tid. Med facit i hand borde vi ha skippat frukosten till förmån för en lunch. Då hade vi fått mer tid att i lugn och ro göra ett ordentligt morgonpass. 

Helgens träning:

För egen del ville jag i första hand fokusera på höjdmeter. Guldläge eftersom jag varken har lika branta eller lång backar hemma. Tyvärr fick jag min misstanke om att min klocka inte är speciellt korrekt beträffande höjdmetermätningen bekräftad. Lite tråkigt för mig som så gärna letar siffror att må bra av...

Fredag 
Höjdmeterjakt upp och ner för "Jättestigen" i 80 min för att sedan istället för att springa raka vägen hem på 10 minuter, springa vilse i 30 minuter. 

Lördag 
Morgon - SUP i en dryg timme. Hade tänkt längre men det var årets första tur och kroppen tyckte att det räckte samtidigt som tårna blev väl kalla.
Lunch - 90 minuters "vanlig" traillöpning med med ett extra fokus på att hitta höjdmeter.
Eftermiddag - En promenad som innefattade Jättestigen.

Söndag 
Morgon - Drygt 50 minuters löpning med mycket höjdmeter. 
Eftermiddag - Hemma i Partille igen kände jag att mina lår skulle må bra av en lättare genomsköljning och snörade på mig mina rollerblades för en lättare tur på 30 minuter. 

Den här helgen var en paus från livet som gav bra träning, härligt umgänge och massor med skratt. Det här gör vi om.

2 kommentarer:

  1. Att vi inte sprang på varandra! Jag gjorde 5 timmar upp å ner på jättestigen lör/sön :)

    SvaraRadera
  2. 5 timmar är riktigt bra jobbat!

    SvaraRadera