tisdag 23 november 2021

Sockertaktik inför Jul/december

December närmar sig med stormsteg och då även risken att falla ner i ett avgrundsdjupt hål av sockermissbruk. Jag känner mig själv och vet att jag måste ha ett tydligt regelverk för att inte falla dit stenhårt när min närhet för en tid kommer att översvämmas av bland annat julmust, pepparkakor och skumtomtar. 

Plan/regelverk:

- Aldrig på jobbet.

- Hembakat ok men inte köpt. 

- Julgodis - välj bara det som på riktigt är gott. 

- Inget flytande socker i form av julmust eller annan läsk.

- Ej vardagar.

- Välj nötter framför allt annat.

Tack vare en plan på förhand vet jag att jag kommer att klara december mycket bättre än om jag inte hade haft en plan. Ett totalförbud är definitivt inte fel men samtidigt ganska tråkigt. Det är inte fel att njuta och unna sig men för min del finns då en risk att det faller över till en orimlig nivå. Det som är bra är att när jag väl släpper på spärrarna gör jag det till den grad att jag blir illamående och tappar sugen fullständigt för en bra tid framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar