måndag 23 april 2018

Fettfrälst av Martina Johansson


Det är mycket Martina Johansson nu.

Fettfrälst går hon igenom vilka olika fetter som finns och vilka av dessa man ska få i sig och inte. Hon går även igenom hur fetterna tas upp av kroppen och fördelarna i att ligga på en hög fettprocent både i vardagen och i träning.

Martina Johansson motiverar mig verkligen i att ta nästa steg. Jag har i förhållandevis många år ätit mycket fett, vilket har känts fantastiskt bra, men också funderat på att utveckla mitt sätt att äta. Vad händer om jag tar bort eller minimerar mejerier och nötter? Vad händer om jag ser till att vara i ständig ketos (när kolhydratsintaget totalt ligger på under 5 %)?

Jag är otroligt nyfiken på detta och förutom att Martina motiverar mig så tycker jag att hon är otroligt förtroendeingivande. Hon har kunskapen genom att både ha koll på och granska teori samtidigt som hon har koll på praktiken genom att ha mätt och kontrollerat sina värden.

Vart leder detta mig? Vet inte men varför stanna när jag kanske kan nå ytterligare i välmående och hälsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar