tisdag 17 september 2019

Sova ute av Markus och Frida Torgeby


Med fantastiska bilder, ett lätthanterligt språk och en gnutta humor guidar Markus och Frida Torgeby läsaren in i skogen. Få böcker har väl kapitel som heter "skita ute"?

Boken inleds med en liten bakgrund om vem Markus var, hur han mådde och varför han flyttade ut till en kåta i skogen. Det blir som en kortare sammanfattning av Löparens hjärta. Resten av boken är just en guide in i skogens djup. Både i form av praktiska tips som exempelvis hur du bäst torkar dina kläder i skogen men även ur ett mentalt perspektiv. Vårt behov av ensamhet. Vårt behov av lugn, ro och tid till eftertänksamhet.

Jag tycker väldigt mycket om "Sova ute". Den ger bra tips men framförallt ger den mig påminnelse om det jag själv tycker så mycket om. Friluftslivet. Livet i skogen. Enkelheten och miljön som jag vet gör mig så mycket gott. Boken motiverar mig verkligen till att komma ut mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar