lördag 5 februari 2022

Kåsjön SupRun

Jag känner en enorm glädje och stolthet över att min idé är på väg att bli verklighet. I höstas flög det i mig att kombinera de två bästa motionsformerna Stand Up Paddle (SUP) och löpning i ett och samma event. Paddla med en SUP tvärs över Kåsjön. Spring runt sjön för att sedan paddla tillbaka. Kan ju inte bli annat än succé. 

Mer om hur tankarna gick då: http://lararhalsocoachen.blogspot.com/2021/10/suprun.html

En idé kräver aktion för att bli verklighet och efter att ha funderat ett tag kände jag att det här är för bra för att låta bli. Jag letade på nätet och kunde inte hitta att den här tävlingsformen finns någonstans över huvud taget. Det skulle i så fall innebära, förutsatt att ingen annan hinner före, att det lördagen den 27/8 blir världspremiär i SupRun.

Boka in datumet i kalendern!!

Tillståndet är i hamn och jag är i full färd med att snickra ihop en hemsida. Jag är grymt motiverad till att få folk att upptäcka och delta i eventet och jag hoppas att jag kan hitta ett flertal samarbetspartners som liksom jag tänker att detta är en härlig idé.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar