tisdag 7 december 2021

Naturliga produkter till min naturliga kropp

Aleppotvål 

Sömn, rörelse och kost. Stress och skärmtid. Väletablerade saker i vardagen som behöver fungera bra för att vi ska må bra och som vi alla mer eller mindre jobbar aktivt med...

Gifter då?

Att äta så rent och oprocessat som möjligt är det allt fler som tänker på men hur många är det som tänker från andra hållet?

Det vill säga utifrån in. Varje dag kletar de allra flesta på sig mängder med märkligheter i form av olika deodoranter, krämer med mera. Huden är ett organ. Vårt största organ dessutom som suger åt sig allt vi kletar på den. Och har det kommit in måste det bearbetas...

Hur påverkar det oss? Hur stor del utgör det i vårt totala välmåendepaket? Jag vet inte men jag är övertygad om att det påverkar och hur mycket det påverkar beror sannolikt på hur stort hälsokapital vi har från början. Sköter man sig med grunden jag nämner överst påverkar det kanske inte så mycket men ackumulerat påverkar det helt säkert.

Tvättnötter

Jag för min del tänker att det inte finns någon anledning att inte bli så giftfri som möjligt. Sedan flera år tillbaka använder jag inte någon deodorant (är redan gift och har två barn...:). Aleppotvål på huden och kläderna tvättas med så kallade tvättnötter. Naturliga produkter till min naturliga kropp. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar