torsdag 12 augusti 2021

Semester! 130 träningspass på två månader

En liten resumé av den här sommarens rörelse/träning. Ambitionen var att prioritera träningen utan att för den delen ställa till det för familjeplanerna och det får jag säga gick riktigt bra. Det jag loggar är det jag ser som träning. Dvs en ansträngning som genererar svett. Det innebär att promenader, familjecyklingar mm inte är medräknade.

Period 13/6-13-8. Det vill säga 62 dagar. Antal tillfällen:

Löpning: 62

Rollerblades: 17

SUP: 12

Rullskidåkning: 11

Cykling: 12

Styrketräning: 10

Kajak: 7

Totalt: 130

Det innebär att jag under de här två månaderna har legat på ungefär två pass om dagen. Jag vet inte vad det innebär i tid men skulle uppskatta att det ligger på omkring 2,5 timmar per dag. 

Det är alltid lurigt med siffror. Vad är mycket och vad är lite? För min del har det varit en härlig träningssommar med massor av natur och livskvalité i allt som oftast ett lugnare tempo. Jag vill röra mig och vara ute i naturen men jag är inte intresserad av att pressa mig. Energin räcker och blir över och variationen gör att det inte sliter på kroppen. 

Grundfrågorna är:

1. Vad mår vi bra av?

2. Vad gör vill vi göra av vår tid?

3. Vad gör vi med vår tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar