tisdag 3 augusti 2021

Jag kan ha fel av Björn Natthiko Lindeblad

Björn Natthiko Lindeblads livshistoria och visdomar går rakt in i hjärtat. Jag har lyssnat på honom i en och annan podd och det är få personer som har berört mig lika mycket. Jag känner igen mycket av det han berättats tidigare i boken men det gör verkligen ingenting. Det här är en sådan där bok som borde läsas en gång om året eftersom den ger så mycket. Upprepningen, påminnelsen om hur man skulle kunna och borde hantera livet är nödvändig eftersom det är så lätt att fala dit i ett sämre tankemönster. Om man istället kan komma ihåg och hålla sig till exempelvis följande livsregler är jag övertygad om att mycket är vunnet:

"Jag kan ha fel."

"Kanske, kanske inte."

"Varsevarande."

"Tro inte på allt du tänker."

"Bara en sak är säker."

"This too shall pass."

Det här är en fantastiskt bra bok som verkligen borde läsas av alla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar