tisdag 14 mars 2017

Vila

Så fantastiskt gott det är att äta när man är riktigt hungrig. Få dricka när törsten är sådär total. Vila när kroppen verkligen ber om det.



Soffan/sängen är alltid som skönast när kroppen är riktigt trött. Det blir som en välförtjänt belöning. Men att sitta eller ligga där utan att ha behovet tycker jag är svårt. Det är som om det kryper i kroppen. Vad ligger jag här för? Allt oftare har jag börjat känna likadant sittandes på jobbet och försöker därför göra allt jag kan för att stå upp så ofta som möjligt. Ett ståbord finns högt upp på önskelistan.

Vi vill knappast äta när vi är mätta eller dricka när vi inte är törstiga. För min del är det likadant med vilan men finns bara behovet är det ljuvligt och något att längta till.

Och med träning varje dag finns behovet varje kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar