måndag 20 mars 2017

Gubbklassikern, Superklassikern eller...

Det är roligt med utmaningar och det är viktigt att ha olika mål i livet. När min bror och jag bestämde oss för att genomföra En svensk klassiker var utgångspunkten precis det. Att genomföra den.

Jag har hela tiden haft lite tankar och mål vad gäller de olika delmålen (Vansbrosimningen, Lidingöloppet, Vasaloppet och Vätternrundan)  men hade till en början inga funderingar på Klassikern som helhet. Efter hand fick jag veta att det fanns något som kallades Gubbklassikern, vilket innebär att man ska klara de fyra momenten under 24 timmar. Räknestickan i mig satte genast igång och då förstod jag att de där 24 timmarna inte skulle bli något problem. Därmed blev det aktuellt att leta vidare för att se om det fanns någon annan tid att förhålla sig till. Och det finns det ju såklart!



Superklassikern - Under 20 timmar.

Rimligt? En otroligt viktig fråga. Ett mål får varken vara för enkelt eller för svårt. Det är naturligtvis inte heller viktigt om det är 20 timmar, 24 timmar eller något annat. Det ska vara utmanande men möjligt/realistiskt att klara av. Det finns ingen glädje i att vare sig sätta upp för enkla mål eller ogenomförbara. Det ska helst ligga precis sådär på gränsen.

I mitt fall ser det lovande ut. Jag har 10 timmar och 37 minuter på mig att klara Vätternrundan.

Kalasfint väder och inga punkteringar tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar