fredag 3 mars 2017

Knack, knack, knack, knack.......

Föreställ dig att det knackar på dörren.



Vad gör du ?

Öppnar!

Någon minut senare knackar det igen.

Vad gör du?

Med största sannolikhet öppnar du igen.

Och så fortsätter det så hela dagen igenom. Vad hade du tyckt om det?

Själv hade jag yr i huvudet och med en dreglande uppsyn varit på randen till ett mentalsjukhus. Totalt utpumpad. Vem/vilka som har knackat hela dagen och vad de har velat är betydelselöst. Det faktum att någon har stört mig vid tidpunkter som jag själv inte råder över har gjort mig till en slav. Någon annan har bestämt över vad jag ska göra. Egentligen har jag kanske tänkt umgås med familjen, laga mat eller hänga tvätt men blir avbruten hela tiden.

Ingen människa vill ha det så ändå är det precis det vi utsätter oss själva för och dessutom gör vi det frivilligt via den där apparaten som vi fortfarande ibland kallar telefon.

Meddelanden och notiser från allt och alla. Det piper och vibrerar hela tiden och självklart måste vi öppna dörren och se efter vem det är.

Jag tror att detta i grunden är djupt ohälsosamt. Själv har jag sedan länge tagit bort alla notiser, vibrationer och ljud på min telefon. Då bestämmer jag själv när jag vill ta del av allt enormt viktigt som världen vill säga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar