torsdag 31 augusti 2023

Bästa vardagsrutinerna

Kaffebryggaren. Den laddas kvällen före av den enkla anledningen att jag omöjligt kan misslyckas med att enbart trycka på en knapp. Det är däremot en betydlig risk att misslyckas om jag sömndrycken ska hälla i vatten och skopa upp kaffepulver på morgonen. Spill - merjobb - irritation. 

Morgonkaffet med schack. Ensamt och tyst.

Frisyren. Snaggat/kortklippt - Frisyren är klar. Ingen tid behöver läggas och ingen fåfänga behöver rådfrågas.

Fastan. Mängder med tid frisätts på morgonen hemma och till lunch på jobbet. Tid att ta vara på efter behov och behag samtidigt som kaffet smakar godast på fastande mage. Full energi och gott med vetskapen att mitt inre system tackar mig med bland annat autofagi. 

Morgonträningen. Ger energi för resten av dagen och en mental boost. Många gånger också tid till allt ifrån planering till meditation.

Kvällsaktiviteterna. Måndagar och onsdagar är jag fotbollstränare och torsdagar är det Solvikingarna. Rörelse och frisk luft utomhus istället för att försoffa sig hemma.

Kvällsläsningen. Ibland orkar jag inte längre än 5 minuter och det blir sällan längre än 30 minuter. När ögonlocken tydligt säger ifrån är det bara att lägga undan boken och kapitulera.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar