onsdag 23 augusti 2023

Kåsjön SupRun 2023

Vilken härlig känsla jag har efter den här andra upplagan av Kåsjön SupRun. Det här är bra och kommer så småningom när fler hittar hit bli riktigt, riktigt bra.

När jag satte igång med arbetet inför årets lopp var det tydligt att det inte fanns så mycket arbete att göra. Förutom några små justeringar var det mesta klappat och klar sen förra året. Jag fick snabbt med mig mina fina samarbetspartners från förra året, Exact Move, Kitekalle och CL Massageterapi. Glädjande och viktigt! Återstod då att nå ut, vilket sannerligen inte är det lättaste. 


Hur mycket tid och energi ska läggas på fysisk reklam kontra nätet? Kontakta tidningar? Osv...

Den fysiska reklam blev i det närmaste noll. Ingen större idé. Det tar tid och så finns det knappt någonstans att sätta upp reklam utan att göra någon förbannad. Funderade på att ge mig ut och prata med folk som badade och paddlade men hade den här sommaren behövt åka utomlands för att kunna göra det och kände inte att det var rimligt med en internationell touch på SupRun riktigt ännu. Jag fick aldrig tummen ur att kontakta tidningar och orsaken till det tror jag delvis hade med min Norgelöpning att göra. Oerhört fånigt kanske men tidningar har jag varit med i en hel del. Behöver jag verkligen vara med igen och är det "rätt" personer som läser? Mitt fokus hamnade på nätet och där är jag inte speciellt duktig. Jag jobbade på men hoppades en hel del på att förra årets deltagare skulle återkomma med sällskap. 

Tidiga anmälningar vet jag i och med alla år med EB-loppet att de är ovanliga men kombinationen av att det såg skralt ut tillsammans med det dåliga SUP-vädret hela juli och augusti gjorde mig lite modstulen. Väderprognosen sista veckan såg inte heller den speciellt ljus ut men ändå trillade det in anmälning efter anmälning och min oro förbyttes till glädje. Att arrangera ett lopp för fyra personer känns lite öde trots allt.

12 stycken kom, vilket är en rejäl procentuell ökning jämfört med förra årets 9. Hela 33% !!!!! :) Men framförallt så gick allt väldigt bra och deltagarna verkade vara mycket nöjda med arrangemanget. Enda saken att göra bättre till nästa år är att antingen snitsla bättre vid vindskyddet, där flera sprang fel, eller snitsla om och välja en rakare stig som inte går att missa. Får se hur jag gör med det där. Extra roligt att så erkänt duktiga suppare dök upp. Både Staffan med SM-guld och Joep som tydligen tillhör världseliten. Han är för övrigt nederländare och därmed fick tävling redan detta andra år en internationell touch...:)

Den imponerande ledarkvartetten.

Inför förra året var jag tveksam till hur jag skulle göra med flaggor. Osäkerheten var stor kring hur många som skulle komma och hur bra arrangemanget skulle bli så jag valde att avstå från att köpa. Det såg tomt och oproffsigt ut men i efterhand tycker jag att det var ett korrekt beslut. Det kunde ju lika gärna ha blivit dåligt rakt av med känslan att detta inte är att göra om. I år stod jag där igen och funderade och tvekade med tanke på de få anmälda i förväg och det bedrövliga juli. Tillslut valde jag ändå att köpa in dem och det ångrar jag inte. Jag tycker att de är urtjusiga och ger en proffsigare känsla. Beslutet att köpa in dem tog jag tack vare att jag var så nöjd med förra året. Idén och konceptet är bra och oavsett hur många som skulle komma i år var jag säker på att det skulle bli ytterligare ett SupRun 2024.

Apropå ekonomi

"Pappa! Vad håller du på med egentligen? Du går ju med brakförlust på det här."

Ärligheten hos min äldste var det inget fel på och utifrån ett ekonomiskt perspektiv har han onekligen helt rätt. Sett till olika inköp men framförallt all tid jag lagt på Kåsjön SupRun går jag med brakförlust. Men, det handlar inte bara om pengar.

Jag vill jämföra det med att bjuda på middag. Du står där med en idé och lägger sen själ, tid och hjärta på att få ihop en bra måltid med önskan och förhoppningen om att de som kommer på middagen ska tycka om det. 

Hoppas det smakar....

SupRun är min middag, min idé och skapelse och den har gett mig så oerhört mycket även om det ännu inte blivit något klirr i kassan. Sen hoppas jag naturligtvis att detta ska växa och det tror jag att det kommer att göra också. Tid och uppmärksamhet, att folk får veta om att det finns, kommer att göra susen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar