onsdag 22 augusti 2018

Sälen fjällmarathon och Icebug xperience, två spännande helger på rad

Ett fjällmarathon till helgen och helgen därpå ca 75 kilometer på tre dagar. Kanske inte det optimala upplägget men ibland gäller det att bara gilla läget.



Anmälde mig till Sälen för ungefär ett år sedan. Ser fram emot att få komma tillbaka och få uppleva naturen och den härliga luften. Och så blir det ju en tävling. Den första på länge där jag springer, inte för att klara det eller överleva, utan för att faktiskt få till en bra tid. Har ingen större koll på vad det skulle vara för en tid. Terräng och höjdmeter gör det svårt att på förhand sätta upp ett tidsmål men nog sjutton blir det full satsning.

Normalt sett hade jag aldrig valt att en vecka efter ett fjällmarathon springa ytterligare en tävling. Men gratis är gott och då får det bli så. Tänker inte ha några krav på mig själv i Bohuslän annat än att njuta och anpassa farten till vad kroppen och kanske huvud tycker är lämpligt.

Har vänt och vridit en del på hur jag ska göra med dessa två tävlingar och kommit fram till att Sälen kommer att slita oavsett hur fort jag springer. Det blir trötta ben till Bohuslän i alla fall. Alltså kan jag lika gärna ösa på i Sälen och rikta in Bohuslän mot en upplevelse istället.

Detta kommer att bli två lopp i två helt olika miljöer. Ser fram emot det vackra men även umgänget med vänner och bekanta.

Till Sälen är vi fyra herrar som förutom löpningen garanterat kommer att ha det väldigt trevligt både i bil och stuga.

På samma sätt ser jag verkligen fram emot Bohuslän och umgänget med klubbkamrater. Ett flertal härliga människor med nära till skratt. Här blir det dessutom camping/tältning med en kanske framtida äventyrsparter. Få se hur Calle och jag klarar av det gemensamma tältlivet...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar