tisdag 8 juni 2021

Möjligheter av Aron Andersson

Aron Andersson delar med sig av sitt liv, sina utmaningar och äventyr. Hur han i unga år fick cancer och hur han har levt och tänkt efter det både för att leva och för att klara av de äventyr och utmaningar han har utsatt sig för. Han sammanfattar sina tankar till framgång i sju steg:

1. Hitta det du älskar.

2. Sätt mål.

3. Sluta aldrig kämpa.

4. Bygg ditt team.

5. Glädjen finns i resan.

6. Du bestämmer vad som är möjligt för dig.

7. Ge vidare/tacksamhet. 

Jag tycker väldigt mycket om den här typen av böcker. Mycket visdom som motiverar mig och som jag hittar en hel del igenkänning i. De tips Aron ger är inga nyheter för mig men väldigt goda påminnelser och i och med att jag precis har genomfört ett eget äventyr kan jag ju faktiskt via mina egna erfarenheter bekräfta alla stegen han går igenom. Och det är både roligt och stimulerande. Det här är inte bara rimlig teori från någon annan, jag kan själv via mina erfarenheter relatera till det och nicka med. Jag läser mycket om kost och hälsa och jag praktiserar mycket. Jag provar och utvärderar och verklig kunskap är just när teori och praktik smälter samman och bildar en sanning. Fler borde prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar