tisdag 4 juni 2019

Vem gråter vid din grav? av Robin Sharma


Hur ska vi leva våra liv för att må så bra som möjligt?

Robin Sharma ger sin syn på saken i den här fantastiska boken. 101 korta kapitel som vägleder och ger tips om hur man kan göra för att få ett bra liv.

Jag har som alltid lånat från biblioteket men här blir det att köpa. Den här boken vill jag för alltid ha på mitt nattduksbord. De korta kapitlen gör det enkelt att leta fram för stunden och påminnas om vad jag kan göra mer av och vad jag kan förbättra. När jag läste boken var nämligen den starkaste känslan att jag måste ta vara på innehållet. Den är så bra så det får inte stanna vid reflektioner för stunden. Bokens tankar är något jag verkligen vill ha med mig framöver för att fortsätta utvecklas som människa. För att må ännu bättre och bli ännu lyckligare.

Exempel på kapitel:
1. Visa medmänsklighet mot en främling varje dag.
2. Ställ krav på dig själv.
3. Prata för dig själv.
4. Ta ett barn till din förebild.
5. Se dina bekymmer som gåvor.
6. Var ödmjuk.

Lite roligt är det att när jag tittar igenom innehållsförteckningen för att återge några kapitel får jag svårt att begränsa mig. Men meningen är trots allt inte att jag ska referera precis hela boken. Istället är det ju att å det varmaste rekommendera en alldeles fantastiskt bra och viktig bok.

LÄS DEN!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar