måndag 4 juni 2018

Den hemmavida upplevelsen

Tänk dig att ditt hem består av fyra rum men du är alltid i bara ett av dem. Dag efter dag. År efter år. Du är naturligtvis medveten om de andra tre rummen men du väljer bara att inte gå in i dem. Det sägs att de är vackra men...

Mitt närområde är mitt hem. En kommun med allt ifrån köpcentrum, idrottsplatser och skog. En skog och natur som känns oändlig med mängder av vackra platser och möjlighet till äventyr och upplevelser.

Jag vill till Alperna. Jag vill till Fjällen. Jag vill till mängder med olika platser. Långt, långt bort trots att jag fortfarande har så mycket att både upptäcka och uppleva hemma. Så enkelt och nära men av någon märklig anledning så svårt att få till. Tack vare min löpning har jag sakta men säker öppnat upp till fler av rummen intill.


Jag har mer eller mindre bott i Partille kommun i lite drygt 30 år. Först nyligen badade jag för första gången i Säveån. Strömt och lite spännande...


Partille är som alla andra kommuner fullt med vackra platser. En del mer lättillgängliga än andra.


Bilden ovan från Kvastekulla. Nedan utsikt från Kåhögsberget.




"På landet mitt i stan." Den här härliga bron ligger bara ett par kilometer ifrån Allum. Jag undrar hur gammal den är.



 Ut och lär känna din hemmiljö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar