onsdag 8 september 2021

Bota huvudvärk!?

Under en längre period har jag då och då vaknat med huvudvärk. Den har inte varit speciellt jobbig och reducerats eller försvunnit helt av morgonlöpningen. 

Likväl har det irriterat mig. Jag ska inte ha huvudvärk

Jag har kommit så långt i mitt mående både mentalt och fysiskt att det helt enkelt är oacceptabelt med återkommande huvudvärk. Huvudvärkstabletter är givetvis otänkbart bland annat eftersom de bara tar bort symptomet. Jag vill att min kropp/huvud besegrar yttre fiender av sig självt och jag vill inte stoppa i mig märkligheter även om de "hjälper". Tabletter/medicin är givetvis aktuellt om problemet är riktigt allvarligt men lite huvudvärk klassar inte in i den kategorin. 

I största allmänhet är jag alltså inte intresserad av att släcka bränder. Jag vill hitta orsaken till varför det brinner. 

Så varför denna återkommande huvudvärk. Jag har rannsakat mig. Vad har jag gjort? Ätit? Druckit? Min starkaste teori har varit att det har haft med sömnen och mina drömmar att göra. Irritation och konflikter. Käkar som bits ihop - spänningshuvudvärk.... Men nej. Visst har käkarna varit ömma ibland men väldigt sällan och det har inte legat i fas med huvudvärken. 

Nästa teori som sakta blev starkare var chokladen. Den mörka underbart goda chokladen. En av få saker jag har unnat mig på regelbunden basis. Med chokladen i medvetandet visade det sig snart nog med all önskvärd tydlighet att det var den som var orsaken.

Livet är hårt och orättvist..... Skönt att veta orsaken till problemet och jag kommer knappast att sluta helt med chokladen men det blir definitivt mer sällan.

Oavsett om det handlar om huvudvärk eller annat problem tänker jag alltid samma sak. Varför brinner det?


1 kommentar:

  1. Mer troligt är det COVID-vaccineringer som gett dig de symtom du beskriver.

    SvaraRadera